Lollapalooza Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tamara Fabritzius - WaarBenJij.nu Lollapalooza Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tamara Fabritzius - WaarBenJij.nu

Lollapalooza Berlin

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 September 2015 | Duitsland, Berlijn

Gutenabend!

Hier ben ik weer. Na 2 weken werd het maar weer eens tijd om een nieuwe blog te schrijven, want ik heb weer een aantal dingen gedaan!

Allereerst op het programma:

Lollapalooza! Vorig weekend was het tijd voor dit festival op een super locatie: voormalig vliegveld Tempelhof. Wát een te gekke locatie voor een festival; zeer uniek.
Vrijdagavond hadden Jenneke en ik een pre-lollapalooza meetup met mensen die we niet kenden.. Ja, dat kan. We hadden ons ingeschreven bij couchsurfing, waar je dan aan evenementen kunt deelnemen en dit was er 1 van. Er waren zo'n 20 mensen toen wij aankwamen en helaas sloot de Biergarten op dat moment ook. Dus moesten we verkassen. Niemand wist echt waar ie heen ging, dus zijn we met die hele groep doelloos door de stad gelopen, spontaan de tram gepakt en zijn toen de andere helft van de groep tegengekomen. We hebben toen bier gekocht bij de Späti en hebben daarna een hele tijd op de stoep gestaan (ik geloof dat dat een nieuw ritueel begint te worden). We wilden nog een club in gaan, maar met zo'n grote groep was dat niet zo makkelijk. Dus uiteindelijk zijn we met een paar mensen naar een bar gegaan en hebben daar nog wat gedronken.

Zaterdag was het dan tijd voor de 1e dag van het festival. Mensen van die groep hebben we helaas niet gevonden, omdat internet niet echt werkte. Maar we hebben toch een leuke dag gehad. Het zonnetje scheen heerlijk en de sfeer was ook goed. Alleen jammer dat je voor alles enorm lang in de rij moest staan. Ik geloof dat ze de eetkraampjes en vooral de wc's niet goed berekend hadden op het aantal festivalgangers. Conclusie: minimaal een uur wachttijd bij de wc en zeker anderhalf uur wachten op eten. Jep, life is hard. Maar al met al was het toch een leuke dag.
Zondag was het allemaal al veel beter geregeld. Er waren meer dixies en ook een aantal eetkraampjes dan de dag ervoor. Toch moest je voor eten nog steeds redelijk lang wachten. Maar je kon tenminste wel normaal naar de wc gaan. Zondag is het ons wel gelukt om een aantal mensen van de groep te vinden en zijn met een paar mensen naar artiesten gaan kijken. Heel grappig als je met mensen gaat die je nog maar een paar uur kent.
Wat artiesten betreft, voor mij de hoogtepunten: Muse (ofcourse), Bastille en Sam Smith. Alle drie heel goed live en ook het publiek was super! Zeker voor herhaling vatbaar :)

De rest van de week heb ik gewoon gewerkt. Maar afgelopen weekend ben ik 2 dagen wezen stappen en wederom met mensen die ik nog niet kende. Er bestaat een app, die heet Meetup. Je kunt die app downloaden en dan kijken welke evenementen er in de buurt georganiseerd worden. Die app is voornamelijk bedoeld voor mensen die nieuw in de stad zijn en nieuwe mensen willen leren kennen. Ideaal voor mij dus. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb me aangemeld, een berichtje geplaatst bij een evenement en toen ook een berichtje ontvangen van een meisje uit Kroatië. We hebben afgesproken om samen te gaan. Eerst zijn we gaan eten bij het burgerrestaurant Hans im Glück (Nee, pap was er niet). Daar hebben we lekker gegeten en gezellig met elkaar gepraat. Vervolgens zijn we naar de cocktailbar gegaan waar het evenement was en hier hebben we nog een aantal mensen leren kennen, waaronder een Duits meisje en een Koreaanse jongen. Die avond zijn we dan ook met z'n vieren op stap gegaan, wat echt verrassend gezellig was! Omdat het zo leuk was, hebben we besloten de volgende dag weer te gaan.
Gisteren overdag ben ik eerst met collega's naar Klunkerkranich geweest. Dat is een bar op een dakterras van een winkelcentrum, waar je leuk uitzicht heb over de stad en waar een heel gemoedelijke sfeer hangt. Dit is the place to be als je echte Berlijnse hipsters wilt zien, want die waren er genoeg. Er waren ook nog eens live bandjes, dus dat rondde het helemaal af.
's Avonds ben ik toen weer met mijn nieuwgevonden maatjes op stap gegaan en het was weer eens heel gezellig! Om 6 uur lag ik in bed, dus vandaag heb ik de hele dag op de bank gehangen. Heerlijke zondag!

Tot zover de afgelopen 2 weekenden. Zoals jullie zien, verveel ik me hier niet en er zullen nog vast veel leuke avonden volgen! Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte :)

Bis bald!

  • 20 September 2015 - 21:23

    Han En Huub :

    Fijn dat je al wat vrienden hebt.
    Volgens mij is het een groot feest daar.
    Bevalt het werk?
    En krijgen we ook nog foto's te zien.
    Groetjes van ons ,XXX

  • 20 September 2015 - 22:05

    Tamara:

    Hallo!

    Het werk bevalt ook nog prima ja :)
    Foto's zet ik binnenkort op facebook.. werkt niet echt goed hier. Dus nog even geduld!

    Groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn tijd in Berlijn! Enjoy.

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 1874

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: