Good times in beautiful Berlin! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tamara Fabritzius - WaarBenJij.nu Good times in beautiful Berlin! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tamara Fabritzius - WaarBenJij.nu

Good times in beautiful Berlin!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 Oktober 2015 | Duitsland, Berlijn

Een beetje laat, maar ik ben er weer! Mijn laatste reisverslag is alweer zo"n 3 weken geleden. Jaja, shame on me. Ik doe hier zo veel leuke dingen dat ik soms vergeet om erover te schrijven, maar bij dezen:

3 oktober was er een feestdag: Tag der deutschen Einheit; de dag dat Oost- en West-Duitsland weer herenigd was. Dit jaar was zelfs het 25-jarig jubileum, dus heel leuk dat ik daar bij mocht zijn! Enige nadeel: ben ik in een keer voor langere tijd in Duitsland (het land met de vele feestdagen), valt het op een ZATERDAG! Zeer oneerlijk. Maar goed, niks aan te doen.
Ter ere van het jubileum vond er bij het Brandenburger Tor een festival plaats met een aantal Duitse artiesten. Heel leuk om mee te maken. Er waren veel mensen, de sfeer was goed en het zonnetje scheen de hele dag! Ik geloof dat er wel meer toeristen waren dan Duitsers, maar goed, dat is denk ik normaal in zo'n internationale stad. Het was een leuk dagje :)

Verder heb ik weer een paar zondagen doorgebracht op de vlooienmarkt in het Mauerpark. Marina, een vriendin uit Kroatië was er nog niet geweest, dus zijn we samen gegaan en hebben een heerlijk dagje gehad. Het was bijna 20 graden, de sfeer was goed en er waren zoals gewoonlijk weer veel hipsters, muzikanten en andere interesssante figuren te zien. Omdat het mooi weer was, was er ook weer karaoke, waar het weer erg druk en gezellig was. Weer veel mensen die hun "talent" met Berlijn willen delen. Een leuke manier om je zondagmiddag om te krijgen.

Vorige week is het Festival of Lights begonnen. Veel bekende gebouwen van Berlijn zijn verlicht en zien er daardoor meteen heel anders uit. Ik ben bij het Brandenburger Tor begonnen en ben toen verder gelopen richting Berliner Dom, waar in de tussentijd nog een stuk of 4 gebouwen verlicht waren. Erg sfeervol om de bezienswaardigheden eens op deze manier te zien. Mijn persoonlijke favoriet was de Berliner Dom, die ik ook zonder verlichting een van de mooiste gebouwen van Berlijn vind!

Tot zo ver mijn vrije tijd.. Natuurlijk moet ik ook nog werken voor mijn geld. Deze week heeft er een grote reorganisatie plaatsgevonden, waardoor het hele International Team (mijn afdeling) niet meer bestaat. Iedereen is nu verdeeld over andere afdelingen, wat heel jammer is, want het team was ontzettend leuk en iedereen kon het goed met elkaar vinden. Ik zit nu in Marketing. Eigenlijk ben ik gewoon het hulpje van de Art Director en heb tot nu toe niet echt dingen gedaan, waarvoor je veel IQ moet hebben. Dus hopen dat dat vanaf volgende week beter wordt!

Donderdag komen Cindy, Kelly en Astrid me een paar daagjes bezoeken, dus ik heb iets leuks om naar uit te kijken! Daarna zal ik wel weer het een en ander te vertellen heb, dus... Tot dan!

X

  • 18 Oktober 2015 - 20:55

    Bas:

    Je hebt nog steeds niks over het belangrijkste aspect van je stage geschreven: hoe is de Duitse koffie?

  • 18 Oktober 2015 - 21:18

    Tamara:

    Ik wist niet dat dat zo belangrijk is? Aangezien ik niet verslaafd ben aan koffie...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn tijd in Berlijn! Enjoy.

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 1873

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: